Friday, August 22, 2008

2 kg/yr

apakah 2 kg/yr itu?
itu adalah kadar kenaikan berat bdn aku.

mase kecik2 dulu aku suke main tgkp2 belalang.
putuskn kaki belalang tu, masukkn dlm beg plastik & bwk blk rumah.
sampai kt rmh lepaskn belalng tu kt halaman rmh.
konon2 nyer nk bela la & nanti leh jd "Suria Perkasa Hitam" & "Wira Tempur" aku time tu adalah beskal mountain bike Singer kaler hijau.
hahaha, sengal sungguh aku time tu.


tp skrg neh, aku mcm dh fobia utk tgkp belalang.
sbb aper?
sbb pak long aku ckp, belalang tu sbnrnyer hantu pelesit.
damn, lepas tu aku x berani nk tangkap2 belalang dah.

owh, kembali kpd berat bdn.
kt maner naik nyer berat bdn aku neh?
setelah ditimbang kire, berat aku naik kt bahagian perut.
unsur2 spare tyre sudah kelihatan disitu & hilang sudah 6 pack aku (perasan..)
i need to work out!

btw, baru lh aku perasan yg aku adalah sgt particular dgn bdn sendiri.
biler ader lemak2 sikit pn sudah terasa xselesa.
patut lh aku kurus, hehehe..

p/s: kesimpulannyer, sumpahan belalang adalah tidak wujud!

No comments: